שיווק במדיה מול מוצרי פרסום

אמצעי הפרסום העומדים לרשותו של על בעל עסק או חברה הם רבים. ולעיתים הבחירה מבלבלת האם כדאי להשקיע בפרסום ברדיו או בעיתונות, האם להשקיע במדית מוצרי פרסום לעסקהאינטרנט או במוצרי פרסום? שיווק במדיה מול מוצרי פרסום – מה כדאי?
להלן סריקה של אמצעי השיווק השונים, ננסה להביא את היתרונות והחסרונות של כל אמצעי פרסום.

אמצעי שיווק במדיה

אמצעי השיווק במדיה כוללים מספר סוגי פרסום : פרסום בטלוויזיה, פרסום ברדיו, שלטי חוצות, פרסום בעיתונות הארצית והמקומית ועוד.

שיווק במדיה יוצרים באז עבור החברות המפרסמות, החל מפרסומת בטלוויזיה שלרוב שמורה לחברות גדולות בשל העלות הגבוהה. פרסום ברדיו שעלותה יחסית נמוכה,

אחד מדרכי הפרסום המוכרים לנו הוא : שלטי חוצות שאליו נחשפים מדי יום אלפי ומאות אלפי אנשים. פרסום בשלט חוצות יביא לחשיפה גדולה מאוד, אך החיסרון הוא שאנו פונים לקהל רחב שאינו ממוקד המחפש את השירות או מעוניין בכלל בתחום ולכן הוא מתאים יותר במקרים של מיתוג.

פרסום בעיתונות המקומית, היא פרסום במקומונים, היתרון שהפניה היא לאלו הנמצאים באותה העיר או באותו אזור. בנוסף מקומונים אלו מחולקים בחינם ואף נמצאים בתיבות הדואר כך שהחשיפה היא יחסית גדולה לעסק מקומי. אך יש לקחת בחשבון שפעמים רבות האדם נחשף מדי יום למאות פרסומות שונות והמוח למד לסנן את רובן.

פרסום באינטרנט המתחלק למספר נדבכים: פרסום ממומן בגוגל, פרסום ממומן בפייסבוק, קידום אורגני של האתר, באנרים באתרים השונים ועוד.

החשיפה באמצעי השיווק בטלוויזיה וברדיו היא אל קהל לקוחות גדול במיוחד וכאן היתרון שלו.

אחד מהיתרונות הבולטים של פרסום באינטרנט הוא היכולת המדידה מבחינת כמות החשיפה ואף ניתן לערוך יחסי המרה בין התקציב שהושקה להכנסות מהלקוחות.

יתרון נוסף שחלק מאמצעי הפרסום במדיה אינם יקרים ומאפשרים לכל עסק לפרסם בצורה אפקטיבית ולבחור את התמהיל המתאים לו לפרסום.

תמהיל נכון של אמצעי השיווק במדיה יכולים להפיק עבור העסק לקוחות חדשים.

שיווק באמצעות מוצרי פרסום

שיווק באמצעות מוצרי פרסום כולל חלוקה של מתנות ללקוחות ולעובדים. מוצרי פרסום כוללים מוצרים שונים : אריזות שי, ציוד לים, ציוד לקמפיינג, תיקים, מוצרים לסביבת המחשב, יומנים, ועוד. עליהם מוטבעים פרטי העסק שלכם הכוללים פרטי התקשרות ואף ניתן להוסיף שרות או מוצר שאתם רוצים לקדם.

מוצרי פרסום מתאימים גם לחלוקה בתערוכות או בכנסים. לרוב מוצרי פרסום לתערוכות או לכנסים הם מוצרי פרסום זולים יותר המאפשרים לחלק לכמות גדולה של אנשים. מוצרי פרסום לתערוכות הם מתנות קטנות וחכמות המאפשרות לאדם שימוש קבוע במתנה כגון פנסים, כלי עבודה, מחזיק מפתחות או עט מיוחד. למעשה המגוון כה רחב והבחירה היא במחיר המוצר ובכמות שיש לחלקה.

היתרון של מוצרי פרסום במספר מאפיינים : ראשית, מוצרי פרסום הם מתנות שאנשים אוהבים לקבל ואלו הן מתנות שימושיות: ערכת קפה לקמפיינג, אוהל, לוח שנה שולחני, כוס קפה למשרד, תיק גב, מחזיק מפתחות עם פנס וכדומה. השימוש במתנה הוא לאורך זמן, כך שהמיתוג על המתנה הופך לשיווק שפועל לאורך זמן ארוך ואינו מסתיים כאשר הפרסומת נגמרת.

היתרון השני והחשוב הוא היחס האישי האדם שהוא הלקוח הפוטנציאלי מקבל את המתנה ישירות ממך, ומי לא אוהב לקבל מתנות גם אם הן קטנות.

יתרון שלישי :מוצר פרסומי הוא מוצר המשמש מעין שלט חוצות שלא רק המשתמש נחשף אליו אלא גם כל מי שבסביבה שלו.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *