קידום אתרים באינטרנט

הקמת מועדון לקוחות

כל איש שיווק מתחיל יודע לומר כי להשיג לקוח חדש עולה הרבה יותר מלשווק ללקוח קיים.  אבל כיצד ניתן לשמור על קשר עם הלקוחות הקיימים? דרך אחת שעסקים רבים בוחרים בה היא הקמת מועדון לקוחות. מועדון לקוחות המנוהל בצורה נכונה הוא נכס אסטרטגי לחברה, המאפשר לה מגוון דרכים להגיע אל לקוחותיה ולהגדיל את ההכנסות, וזאת על-ידי הגדלת הקניות של הלקוחות, הנעתם לרכישות נוספות, הנגשת תהליך המכירה, הגדלת מאגר הלקוחות ועוד.

איך מתחילים לנהל מועדון לקוחות

ניהול מועדון לקוחות רווחי מתחיל בהגדרה מדוייקת של הצרכים ובגיבוש אסטרטגיה בהתאם לצרכי העסק,  הקמת תשתית טכנולוגית מותאמת לעסק, הפעלה שוטפת של המערך ובקרה שוטפת על מערך ניהול מועדון הלקוחות.

ניהול מועדון לקוחות והמהפיכה הדיגיטלית

כמה פשוט שבלחיצת כפתור ניתן לשלוח מייל למאות לקוחות. המהפיכה הדיגיטלית מאפשרת לכל חברה ועסק לשלוח מיילים או הודעות טקסט, ולפרסם ברשתות החברתיות בקלות ובמהירות. אין ספק שהרשתות החברתיות הפכו לכלים רבי עוצמה המאפשרים ליצור תשתית איתנה וטובה עם הלקוחות כדי לקיים תקשורת אישית בצורה פשוטה ויעילה.

לדבר עם כל לקוח באופן אישי

הקמת מועדון לקוחות ובניית בסיס מאגר הנתונים הוא רק החלק הראשון במערך השיווק של מועדון לקוחות. חלק לא פחות חשוב הוא הסגמנטציה. בונים קבוצות קטנות שלכל קבוצה תהליך אפיון שונה.



בתהליך זה כל לקוח מחולק לאחת מכמה קבוצות קטנות, שלהן מכנה משותף. תהליך הסגמנטציה מאפשר ליצור תקשורת שיווקית ישירה עם כל לקוח בהתאם להעדפות שלו ולהרגלי הצריכה שלו, כך למשל מול לקוח שפותח הודעות ומבצע רכישות תהיה תקשורת אחת, השונה באופיה לעומת פנייה ללקוח שפותח מיילים ואינו מבצע רכישות. כך אנו שומרים על יעילות בתקשורת השיווקית, ויוצרים לכל קבוצה את התוכנית המותאמת בעבורה.

מערכת ניהול לקוחות אפקטיבית תשאב נתונים מהמערכות השונות כמו מערכת משלוח מיילים, מערכות CRM, ERP, מערכת משלוח מסרונים,  ותנתח את המידע המתקבל מהן, וזאת על מנת להבין את התמונה המלאה.

איסוף נתונים – ניתוח ובקרה

הטכנולוגיה הביאה עימה גם כלי רב עוצמה והוא היכולת לנתח ולבדוק מה נעשה ומה מידת היעילות של כל אסטרטגיה, קמפיין ועבודה שעשינו, ברמת המקרו וברמת המיקרו. 



האפשרות לאסוף נתונים או לשאוב נתונים ממקורות שונים, לחתוך להצליב מאפשר לנו לראות את התמונה ברמת המיקרו. הידע מאפשר לנו ללמוד מה עובד עבורנו ומה לא ובכך למקד את השיווק לערוצים שעובדים טוב עבור החברה

חשוב מאוד לבצע בקרה שוטפת על מועדון הלקוחות, לבחון את הרווחיות של כל אחת מהאסטרטגיות שנבחרו בכל קמפיין שיווקי, להסיק מסקנות ולהפיק קמפיין שיווקי חדש ומועיל שיביא להגברת המכירות והחשיפה לעסק.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *