קידום אתר לעסק מקומי

האם כדאי לקדם עסק מקומי?

עסקים קטנים הם לרוב עסק של איש אחד, קוסמטיקאית או יועץ משכנתאות, בין אם מדובר בעסק מקומי או עסק בפריסה ארצית לא פעם נשאלת השאלה האם כדאי לקדם עסק בצורה מקומית? ואכן עסקים קטנים או עסקים מקומיים לא פעם נמנעים לקדם את העסק שלהם מתוך הנחה שקידום העסק באינטרנט הוא הוצאה גדולה בשל התחרות הגדולה שיש בתחום קידום אתרים, אבל לפני שנסביר על קידום מקומי חשוב להבין איך גוגל פעול.
גוגל כמנוע חיפוש מטרתו להביא לגולשים את התוצאות הרלוונטיות ביותר בהתאם לביטויים שהגולשים מחפשים ובהתאם לזאת הוא ממקם את האתרים. כך למשל אם הגולש או הגולשת חיפשו יועץ משכנתא או מספרה בחדרה, גוגל יפעל כך שתוצאות החיפוש יהיו לפי המיקום של הגולש ויציג לו את התוצאות הקיימות באזור שלו, מתוך הנחה שהגולש יעדיף עסק שקרוב לבית, כך לאדם בתל אביב יוצגו תוצאות שונות מאלו שיוצגו לאדם הנמצא בחיפה.
קידום אתר מקומי יכלול ביטויים הרלוונטיים לעסק הכוללים את המיקום למשל קוסמטיקה בחדרה, או אוכל בחדרה. המקדם יבחר עם בעל העסק את הביטויים המתאימים ביותר לקידום העסק ובתוספת של המיקום העסק. כך גם הקידום יהיה מקומי ויוכל להביא תוצאות מהירות יותר למשל למילות מפתח התואמות למקום, כך למשל נרשום חדשות בחריש, אוכל בחדרה או מספרה בחיפה. אז איך מקדמים עסק תחת אזור ספציפי?

קידום אתר מקומי היתרונות

היתרון הגדול של קידום אתר מקומי הוא האפשרות לקדם במהירות את האתר למיקומים טובים. מאחר שהתחרות לרוב תהיה נמוכה יותר. קל הרבה יותר לקדם אוכל בחדרה מאשר אוכל בצורה כללית. וכאן אתם נהנים מחשיפה גדולה יותר מאחר שגוגל יציג לגולש תוצאות מקומיות בעיקר.

פעולת קידום אתר מקומי

קידום אתרים מתחיל בבחירה של ביטויים שנרצה לקדם, אנו נרצה לקדם ביטויים המתאימים לעסק כך למשל אם מדובר במסעדה מקומית או ביועץ משכנתאות הפועל באזור חיפה והצפון, אזי נבחר לקדם ביטויים הכוללים את הביטוי יועץ משכנתאות בחיפה, יועץ משכנתאות בחדרה וכדומה. לעיתים יהיה קל יותר לקדם את העסק במיקום מדויק מאשר קידום כללי של הביטוי ללא ציון מיקום.

פעולות בתוך האתר

קידום האתר יכלול רישום של כתובת העסק בתוך האתר, גם אם מדובר בעדק שעובד מהבית. בניית כרטיס עסק של גוגל, שעליו נרחיב בהמשך, יצירת מפת של גוגל בתוך האתר והוספה של תוכן הכוללים את הביטויים שנרצה לקדם מתוך בנייה של עמוד בהתאם לנושא. כך שאם העסק הוא מסעדה נרשום עמוד שכותרתו אוכל בחדרה, שיכלול את סוגי האוכל שהמסעדה מציעה. ניצור באתר עמודים שכוללים את שם העיר, למשל אם מדובר באתר חדשות נרשום חדשות בחדרה, חדשות בחריש, נוסיף את שם העיר גם בתגית התיאור (Description)בתגית מילות מפתח (Keywords).

כרטיס עסק בגוגל

חשוב לפתוח כרטיס עסק בגוגל, המאפשר לגוגל ללמוד על העסק ולהציג אותו בהתאם למיקום של העסק. ראשית, יש להירשם לגוגל עסקיםשהוא סוג של אינדקס שלו במטרה להציג כרטיס עסק. כרטיס העסק מופיע בצד שמאל ליד האתר, בנוסף בחיפוש לפי פעמים רבות תהיה קובייה שהעסק שלנו מופיע בו. בכרטיס עסק ניתן לעלות פרטים על העסק כגון: שם העסק, הכתובת, טלפון , שעות פתיחה, שירותים או מוצרים של העסק ואף הודעות ללקוחות. כך שבחיפוש של העסק נראה את כרטיס העסק בצד שמאל. חשוב להשקיע בכרטיס ולמלא אותו, בנוסף אנשים יכולים לרשום ביקורות על העסק.
לרישום בכרטיס עסק של גוגל יש להיכנס לגוגל עסקים, להירשם ולחכות לגלויה שתגיע אליכם הביתה או לעסק עם קוד שמוכיח כי אכן אתם בעלי העסק. והעסק נמצא בכותבת של האזור בה אתם אומרים שהעסק נמצא. כך גוגל מאמת את העובדה שהוא אכן מקדם אתכם באזור הנכון.

קידום מחוץ לאתר

מחוץ לאתר ההמלצה להירשם לאינדקסים שונים המציעים לכם להירשם אליהם בחינם או בתשלום לבחירתם, יש רבים כאלה, לבנות קישורים דרך מאמרים באתרי תוכן וחשוב להשתמש גם בביטויים הכוללים את העיר למשל חדשות בחריש, או ספורט בחדרה וכדומה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *